Nocn Ερωτήσεις πιστοποίησης NOCN Συντάκτης θεμάτων Σταμάτης Φουσέκης Το τεστ περιλαμβάνει 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σωστού λάθους. Πατήστε το κουμπί επόμενο για να ξεκινήσετε. Καλή επιτυχία! 1. Ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά λειτουργίας του ανθρώπινου αυτιού και του μικροφώνου; Δεν υπάρχει καμία ομοιότητα είναι διαφορετικά μέσα μετατροπής του ήχου Το έξω αυτί ειναι σαν το διάφραγμα του μικροφώνου, το μέσο αυτί είναι σαν το πηνίο του μικροφώνου και το έσω αυτί είναι σαν τον μετατροπέα Το έξω αυτί ειναι σαν την κεφαλή του μικροφώνου, το μέσο αυτί είναι σαν το διάφραγμα του μικροφώνου και το έσω αυτί είναι σαν τον μετατροπέα Το έξω αυτί ειναι σαν το διάφραγμα του μικροφώνου, το μέσο αυτί είναι σαν τον μαγνήτη του μικροφώνου και το έσω αυτί είναι σαν τον μετατροπέα 2. Ποια συχνότητα έχει 100 ταλαντώσεις το δευτερόλεπτο, ποια είναι η περίοδος της, ποιο είναι το μήκος κύματος και σε πόσα δεύτερα θα βρίσκεται στις 180 μοίρες εφόσον ξεκινάει η ταλάντωση στις 0 μοίρες; f=1/Τ και L=u/fόπου f = συχνότητα σε Hz, Τ= περίοδος σε sec , L = μήκος κύματος σε μέτρα, u= ταχύτητα του ήχου 343 m/s σε 20 βαθμούς κελσίου Τα 200 hertz, με περίοδο τα 5 ms, μήκος κύματος 1,715 μέτρα και θα βρίσκεται στις 180ο σε 0,0025 δεύτερα Τα 200 hertz, με περίοδο τα 5 ms, μήκος κύματος 1,715 εκατοστά και θα βρίσκεται στις 180ο σε 0,025 δεύτερα Τα 100 hertz, με περίοδο τα 10 ms, μήκος κύματος 3,43 μέτρα και θα βρίσκεται στις 180ο σε 0,005 δεύτερα Τα 100 hertz, με περίοδο τα 10 ms, μήκος κύματος 3,43 εκατοστά και θα βρίσκεται στις 180ο σε 0,05 δεύτερα 3. Τικάρετε όποια από τα παρακάτω είναι θεωρητικά σωστό (Θεματική ενότητα : τονικό ύψος και αρμονικοί) Όσο αυξάνονται οι ταλαντώσεις άνα δευτερόλεπτο ανεβαίνει λογαριθμικά και το τονικό ύψος Όσο αυξάνονται οι ταλαντώσεις άνα δευτερόλεπτο ανεβαίνει γραμμικά το τονικό ύψος Όσο μειώνεται η περίοδος αυξάνεται το τονικό ύψος Όσο αυξάνεται η θερμοκρασία αυξάνεται το τονικό ύψος Όταν αυξάνεται η ένταση της ταλάντωσης αυξάνεται το τονικό ύψος Όσο αυξάνεται το μήκος κύματος χαμηλώνει το τονικό ύψος Όσο αυξάνεται η ταχύτητα του ήχου αυξάνεται το τονικό ύψος Κάτω από τα 20Hz είναι υπόηχοι και πάνω από τα 20KHz είναι υπέρηχοι Η θεμελιώδης συχνότητα με τους αρμονικούς καθορίζει το τονικό ύψος ενός ήχου Οι μερικές (partials) συχνότητες καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την χροιά του ήχου Εάν η θεμελιώδης συχνότητα ενός ήχου ειναι τα 100Hz τότε η 1η αρμονική ειναι τα 200 Ηz και η δεύτερη τα 300 Hz Ο θόρυβος αποτελείται από τυχαίες συχνότητες με περιορισμένο δυναμικό εύρος 4. Σύμφωνα με τις καμπύλες Fletcher και Munson πόσα dB πρέπει να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε στα 100 Hz και στα 200 Hz όταν ακούμε το 1KHZ στα 40 dBSPL ώστε να αντιλαμβανόμαστε και τις τρεις συχνότητες στην ίδια ένταση; α. (100 Hz : +20dB) (200 Hz : περίπου +11dB) β. (100 Hz : +20dB) (200 Hz : περίπου -11dB) γ. (100 Hz : -20dB) (200 Hz : περίπου +11dB) 5.Τικάρετε όποια από τα παρακάτω είναι σωστά (θεματική ενότητα dB)τύπος dB = 10 log (X/Xr) <=> Χ=10LdB/10Xr τιμές αναφοράς: dBSPL : 0.00002 Ν/m2 , dBSIL : 10-12 W/m2 , dBu : 0,775 Vrms , dBVU : 1,22 Vrms, dBV : 1 Vrms, dBm : 1 mW, dBW : 1W ) Τα dB είναι μονάδα μέτρησης της έντασης του ήχου Τα dBSPL είναι μονάδα μέτρησης της ηχητικής πίεσης Τα dBSΙL είναι μονάδα μέτρησης της ακουστικής έντασης Τα dBu είναι μονάδα μέτρησης της τάσης του ρεύματος Τα dBV είναι η ίδια μονάδα μέτρησης με τα dBu Τα dBVU είναι μονάδα μέτρησης της τάσης του ρεύματος Τα dBm είναι μονάδα μέτρησης της ισχύος του ρεύματος Εάν ένα σήμα με στάθμη -6dBFS αυξηθεί 6 dB θα φτάσει στα +2 dBFS -20 dBFS = 0 dBu 0 dBu = 0,775 V +6 dBu = 1,55 V 0dBVU = +4 dBu +4 dBu = 1,22 V 30 dBm = 0 dBW Έστω ότι το mic/input της κονσόλας δέχεται 77,5 mV από μία πηγή. Για να έχω στάθμη στα 0dbu θα προσθέσω gain + 20dB Έστω η στάθμη μου είναι στα 0dBVU αφού δώσω gain από την κονσόλα +4dB τότε η τάση που θα μου δίνει η πηγή εκείνη την στιγμή θα ειναι 0.775V 6.Σύμφωνα με το παρακάτω σχεδιάγραμμα μετά από πόσα ms ισορροπεί η δυναμική απόκριση του ανθρώπινου αυτιού; περίπου μετά από 1ms περίπου μετά από 10ms περίπου μετά από 100ms περίπου μετά από 300ms περίπου μετά από 1000ms 7.Έστω ότι η ηχητική πίεση ενός P.A συστήματος με δύο ηχεία σε απόσταση ενός μέτρου είναι 100 dBSPL.Πόσα dBSPL θα έχουμε στα 2 μέτρα εάν προσθέσουμε 6 ίδια ηχεία σε φάση ; Σ(SPL)= 10log (100.1*SPL1 + 100.1*SPL2) SPL1 – SPL2 = 20log (r1/r2) 106 dBSPL 103 dBSPL 100 dBSPL 97 dBSPL 94 dBSPL 8.Ποιά απο τις παρακάτω κλίμακες είναι η κατάλληλη για μέτρηση ηχητκής έντασης σε club; Καμπύλη Α Καμπύλη B Καμπύλη C 9.Πόσα ms μετά από την αρχική πηγή (0dB) πρέπει να φτάσει μία πλήρης ανάκλαση ώστε να γίνει αντιληπτή ως echo effect; Έστω ότι η ανάκλαση φτάνει μετά από 30ms. Σε ποιά ένταση θα πρέπει να βρίσκεται ώστε να μην γίνεται αντιληπτή; .μετά από 30ms _ -10 dB και κάτω (μη αντιληπτή) μετά από 10 ms _ -25 dB και κάτω (μη αντιληπτή) μετά από 20 ms _ -30 dB και κάτω (μη αντιληπτή) μετά από 30 ms _ -20 dB και κάτω (μη αντιληπτή) μετά από 40 ms _ -40 dB και κάτω (μη αντιληπτή) 10.Έστω ότι η αντήχηση ενός άδειου θεάτρου 280m3, 100 θέσεων είναι 0,5sec στα 2KHz. Πόση θα γίνει η αντήχηση στο θέατρο εάν γεμίσει; RT60= 0,161 x V/A RT60 = αντήχηση σε sec V = ο όγκος A=Σ (ai x Si) ai=συντελεστής απορρόφησης της επιφάνειας i Si =Εμβαδό επιφάνειας i σε m2 επιφάνεια καθιστού ανθρώπου = 0,5m2Απορρόφηση καθιστού ανθρώπου = 0,5 στα 2Khz, 191ms 291ms 391ms 491ms 11.Εστω ότι μία πηγή 1KHz έχει στάθμη 80 dBSPL. Εάν αναπαραχθεί μπροστά σε γυάλινη τζαμαρία πόση θα γίνει η ένταση της; Συντελεστής απορρόφησης γυάλινης τζαμαρίας = 0 Τιμή αναφοράς dBSPL : 0.00002 Ν/m2 dBSPL = 20 log (X/Xr) <=> Χ=10LdB/20Xr SPL1+SPL2= 10log (100.1*SPL1 + 100.1*SPL2) 0 dBSPL 80 dBSPL 83dBSPL 86 dBSPL 12.Έστω ότι σε ένα χώρο υπάρχουν δύο παράλληλες επιφάνειες οι οποίες έχουν απόσταση 2 μέτρα μεταξύ τους. Ποια στάσιμα κύματα θα δημιουργηθούν στην περιοχή του μπάσου; f=u/L και f=1/Τ όπου f = συχνότητα σε Hz, Τ= περίοδος σε sec , L = μήκος κύματος σε μέτρα, u= ταχύτητα του ήχου 343 m/s σε 20 βαθμούς κελσίου 85,75 Hz, 171,5 Hz , 257,25 Hz, 343 Hz, 428 Hz, 686 Hz 171,5 Hz, 257,25 Hz, 343 Hz, 428 Hz, 686 Hz 85,75 Hz, 171,5 Hz, 343 Hz, 686 Hz 171,5 Hz, 343 Hz, 428 Hz, 686 Hz 13.Ποια αντιστοιχία εικόνων με πολικά διαγράμματα από τις παρακάτω έιναι η σωστή; 1->figure of eight 2->soupercardioid 3->omnidirectional 4->cardioids 1->figure of eight 2-> omnidirectional 3-> cardioids 4-> soupercardioid 1-> omnidirectional 2-> figure of eight 3-> cardioids 4-> soupercardioid 1->figure of eight 2-> omnidirectional 3-> soupercardioid 4-> cardioids Ποιά από τα παρακάτω είναι σωστά και ποια λάθος (θεματική ενότητα μικρόφωνα) Το δυναμικά και ribbon μικρόφωνα παράγουν ρεύμα μέσω του ηλεκτρομαγνητισμού Το πυκνωτικό μικρόφωνο παράγει ρεύμα μέσω της διαφοράς χωρητικότητας. Όλα τα ribbon μικρόφωνα είναι figure of eight . Το proximity effect εμφανίζεται μόνο στα πυκνωτικά μικρόφωνα Τα πυκνωτικά και τα παθητικά ribbon μικρόφωνα χρειάζονται phantom power Τα ribbon ειναι πιο ανθεκτικά στην κατασκευή τους από τα πυκνωτικά Τα περισσότερα δυναμικά μικρόφωνα είναι καρδιοειδή ή υπερκαρδιά. 15.Σύμφωνα με το παρακάτω σχεδιάγραμμα πόσες μοίρες πρέπει να στρέψω off-axis το μικρόφωνο για να λαμβάνει 5 dB χαμηλότερα τα 16KHz; 0 μοίρες 45 μοίρες 90 μοίρες 135 μοίρες Σύμφωνα με τα παρακάτω σχεδιαγράμματα ποιες συχνότητες επηρεάζονται κυρίως εάν τοποθετήσω το συγκεκριμένο μικρόφωνο off axis και ποιες όταν πλησιάσω την πηγή κοντά στο μικρόφωνο; off axis placement: αύξηση υψηλών πάνω από τα 10kHz _ close miking: αύξηση χαμηλών κυρίως κάτω από τα 120Hz. off axis placement: μείωση υψηλών πάνω από τα 10kHz _ close miking: αύξηση χαμηλών κυρίως κάτω από τα 120Ηz. off axis placement: μείωση υψηλών πάνω από τα 10kHz _ close miking: μείωση χαμηλών κυρίως κάτω από τα 120Hz off axis placement: αύξηση υψηλών πάνω από τα 10kHz _ close miking: μείωση χαμηλών κυρίως κάτω από τα 120Hz 17.Σε ποιά συχνοτική περιοχή παρουσιάζει flat απόκριση το παρακάτω μικρόφωνο και ποιά περιοχή τονίζει περισσότερο; Είναι flat από τα 20HZ μέχρι τα2KHZ και τονίζει περισσότερο από τα 2KHZ και πάνω Είναι flat από τα 100HZ μέχρι τα2KHZ και τονίζει περισσότερο από τα 4 KHZ και πάνω Είναι flat από τα 100HZ μέχρι τα 2KHZ και τονίζει περισσότερο από τα 4 KHZ μέχρι και τα 9KHZ Είναι flat από τα 100HZ μέχρι τα 2KHZ και τονίζει περισσότερο από τα 2KHZ και πάνω 18.Ποιο από τα παρακάτω μικρόφωνα είναι πιο ευαίσθητο και πόσα dbu παραπάνω από το λιγότερο ευαίσθητο μικρόφωνο θα μας δώσει εάν δεχθεί 94dBSPL ηχητική πίεση ; dB = 10 log (X/Xr) <=> Χ=10LdB/10Xr τιμές αναφοράς: dBSPL : 0.00002 Ν/m2 , dBSIL : 10-12 W/m2 , dBu : 0,775 Vrms , dBVU : 1,22 Vrms, dBV : 1 Vrms, dBm : 1 mW, dBW : 1W ) Ποιο ευαίσθητο είναι το 1ο μικρόφωνο και θα μας δώσει 23,3 dBu παραπάνω Ποιο ευαίσθητο είναι το 1ο μικρόφωνο και θα μας δώσει 25,3 dBu παραπάνω Ποιο ευαίσθητο είναι το 2ο μικρόφωνο και θα μας δώσει 23,3 dBu παραπάνω Ποιο ευαίσθητο είναι το 2ο μικρόφωνο και θα μας δώσει 25,3 dBu παραπάνω 19.Τι ρυθμίζουν οι παρακάτω διακόπτες από πάνω προς τα κάτω; -τα πολικά διαγράμματα (omni-supercardioid-bidirectional) - low cut (από 150hz έως 20 hz) -pad μέχρι -10dB -τα πολικά διαγράμματα (omni-cardioid-bidirectional) - low cut (από 150hz έως 20 hz) -pad μέχρι -10dB -τα πολικά διαγράμματα (cardioid-figure of eight) - low cut (από 150hz έως 20 hz) -pad μέχρι -10dB -τα πολικά διαγράμματα (cardioid-figure of eight) - low cut στα 20 hz -pad -5 και -10dB 20.Τι θα συμβεί εάν συνδέσω ένα line σήμα σε mic input; Τίποτα, όλα θα λειτουργήσουν φυσιολογικά Θα πρέπει να χαμηλώσω ιδιαίτερα το gain για να έχω μία καλή στάθμη Δεν θα έχω σήμα Θα πρέπει να αυξήσω ιδιαίτερα το gain για να έχω μία καλή στάθμη Ποιά η διαφορά του +4dBu input με του -10dBV input; Καμία διαφορά απλώς μετράνε το σήμα με διαφορετική κλίμακα dB Το +4dBu προσθέτει 4 dB στο σήμα εισόδου και το -10dBV αφαιρεί -10 dB To +4dBu input μπορεί να δεχθεί ρεύμα υψηλότερης τάσης σε σχέση με το -10dBV Το +4dBu δέχεται balanced σήμα εισόδου και το -10dBV unbalanced 22.Σύμφωνα με το παρακάτω μπλοκ διάγραμμα βρείτε ποια είναι σωστά και ποιά λάθος. το line input είναι unbalanced το phantom power ταξιδεύει στο pin2 &3 του mic και line input Η αντιστροφή φάσης ειναι pre- gain Το lowcut filter είναι post- gain, pre-insert ,pre-eq Ο μετρητής στάθμης είναι post- gain, post-insert, post- eq και pre-fader Όταν τα aux sends δρομολογηθούν pre είναι pοst-insert, post-eq και pre-fader Όταν τα aux sends δρομολογηθούν post είναι post-insert,post-eq και post-fader Το direct out είναι post-insert, pre-eq και pre-fader Το pfl είναι post-gain, post-insert , post-eq και pre-fader Το mute σταματάει την ροή του σήματος προς όλα τα busses και το direct out Το συγκεκριμένο channel strip μπορεί να δρομολογηθεί σε 13 διαφορετικά busses Το συγκεκριμένο channel strip έχει 6 stereo aux-sends και 4 mono-groups Εάν συνδέσω έναν κομπρέσορα στο insert θα βάλω το tip στο input και το ring στο out του κομπέσορα Εάν αλλάξω εσωτερικά το jumper B σε post-eq αυτομάτως μαζί με τα aux-sends γίνεται post-insert & post-eq και το direct out 23.Που χρησιμεύουν τα aux returns σε μια κονσόλα Για να συνδέεται αποκλειστικά η επιστροφή από ένα εφέ Για να συνδέεται αποκλειστικά η επιστροφή από ένα καταγραφικό Για να συνδέεται η επιστροφή από ένα side chain κομπρέσορα Για να συνδέεται οποιοδήποτε line σήμα σε περίπτωση που δεν μας φτάνουν τα channel strips 24.Ποια σήματα μπορούν να δρομοληγηθούν στα παρακάτω matrix Το left -right και τα Αux sends Το left- right, τα Αux sends και τα groups Το left-right και τα groups Το left-right τα groups και μια έξτρα είσοδο line Πώς λειτουργεί το μικροφωνικό balanced σήμα; -Το μικρόφωνο διπλασιάζει και αντιστρέφει την φάση του ενός σήματος -ταξιδεύουν και τα δύο σήματα με αντεστραμμένη φάση μέχρι το mic input - η κονσόλα αντιστρέφει την φάση του ενός εκ των δύο σημάτων οπότε τα σήματα προστίθενται και αφαιρείται ο θόρυβος που είναι σε διαφορά φάσης . – Η κονσόλα διπλασιάζει και αντιστρέφει την φάση τους σήματος - μετά το gain αντιστρέφεται η φάση του ενός εκ των δύο σημάτων οπότε τα σήματα προστίθενται και αφαιρείται ο θόρυβος που είναι σε διαφορά φάσης . - Το μικρόφωνο αφαιρεί τον θόρυβο του σήματος αντιστρέφοντας την φάση του . 26.Στις παρακάτω εικόνες απεικονίζονται στέρεο τεχνικές ηχογράφησης. Επιλέξτε σε ποιά από τις παρακάτω απαντήσεις γίνεται σωστή αντιστοίχηση εικόνας και στέρεο τεχνικής. 1-> XY 2->BLUMLEIN 3->MID SIDE 1-> MID SIDE 2-> XY 3-> BLUMLEIN 1-> BLUMLEIN 2-> XY 3->MID SIDE 27.Στις παρακάτω εικόνες απεικονίζονται διαγράμματα δυναμικών επεξεργαστών.Επιλέξτε σε ποια από τις παρακάτω απαντήσεις γίνεται σωστή αντιστοίχηση εικόνας και είδος επεξεργαστή . 1-> limiter 2-> downward expander 3-> upward expander 4-> downward expander 5-> downward compression 6-> gate 1-> limiter 2-> downward compression 3-> upward expander 4->upward compression 5->downward expander 6-> gate 1-> limiter 2-> downward compression 3-> downward expander 4-> downward expander 5-> upward expander 6-> gate Ένα σήμα διάρκειας 150 ms έχει peak +4dbu. Τι θα συμβεί στο σήμα εάν περάσει από κομπρέσορα με ρυθμίσεις Threshold : 0dbu attack: 50ms ratio: 2:1 release: 200ms - Ο κομπρέσορας θα αρχίζει να δουλεύει όταν το σήμα ξεπεράσει τα 0dbu. - Έπειτα θα προσπαθήσει να μειώσει την ένταση του σήματος ώστε σε 50 ms να έχει φτάσει στα 2 dbu. - Τέλος θα σταματήσει να δουλεύει σταδιακά σε διάστημα 200ms - Ο κομπρέσορας θα αρχίζει να δουλεύει 50ms μετά από την στιγμή που το σήμα ξεπεράσει τα 0dbu. - Θα μειώσει την ένταση του σήματος στο μισό (+2dbu). - Μετά από 200ms θα σταματήσει να δουλεύει - Ο κομπρέσορας θα αρχίζει να δουλεύει όταν το σήμα φτάσει στα +4dbu. - Θα μειώσει την ένταση του σήματος στα 0dbu. - Μετά από 200ms θα σταματήσει να δουλεύει Στις παρακάτω εικόνες απεικονίζονται διαγράμματα φίλτρων συχνοτήτων. Επιλέξτε σε ποια από τις παρακάτω απαντήσεις γίνεται σωστή αντιστοίχηση εικόνας και φίλτρου . 1-> bandpass 2-> low&high self 3->low cut 1-> lowcut 2-> low&high self 3->band pass 1-> lowcut 2-> band pass 3->low&high self 30.Ποιους τύπους φίλτρων συχνοτήτων εντοπίζεται στο παρακάτω channel strip από πάνω προς τα κάτω; Low cut-> high pass filter -> low pass filter -> high/mid parametric eq-> low/mid parametric eq Low cut -> high self filter -> low self filter -> high/mid parametric eq-> low/mid parametric eq low pass filter -> high pass filter -> low self filter -> high/mid parametric eq-> low/mid parametric eq 31.Συνδέω insert έναν αναλογικό κομπρέσορα με κλίμακα threshold σε dbm, αντίσταση εισόδου 600 Ωμ, και ratio 4:1. Έστω ότι περνάει ρεύμα από την κονσόλα 1,29 mA. Τι στάθμη έχω σε dbu και τι τιμή πρέπει να βάλω στο threshold ώστε να βγάλει στην έξοδο του -3dbu; dB = 10 log (X/Xr) <=> Χ=10LdB/10Xr Τιμές αναφοράς dbu : 0,774 V dbm : 1 mW στάθμη 4dbu , threshold 0dbm στάθμη 0 dbu , threshold -2dbm στάθμη 0dbu , threshold -4dbm στάθμη -2dbu , threshold -6dbm 32.Έχω ένα σύστημα P.A : 6 δορυφόρους από 220 Watt στα 8 Ohm 4 sub από 800 Watt στα 8 Ohm 3 ενισχυτές On Stage SX 602 με τα παρακάτω χαρακτηριστικά Ποια από τις παρακάτω είναι η ιδανική συνδεσμολογία; Σύνδεση σε σειρά Rολ = R1 +R2 +…RνΠαράλληλη σύνδεση 1/Rολ =1/R1 + 1/R2 +…+1/Rν 1ος ενισχυτής: 6 δορυφόροι σε bridge mode (3 παράλληλα + 3 παράλληλα και μεταξύ τους σε σειρά) 2ος ενισχυτής: 1 sub σε κάθε κανάλι 3ος ενισχυτής: 1 sub σε κάθε κανάλι 1ος ενισχυτής: 2 sub παράλληλα σε bridge mode 2ος ενισχυτής: 2 sub παράλληλα σε bridge mode 3ος ενισχυτής: 3 δορυφόροι παράλληλα σε κάθε κανάλι 1ος ενισχυτής: 2 sub παράλληλα σε κάθε κανάλι 2ος ενισχυτής: 1 δορυφόρος σε κάθε κανάλι 3ος ενισχυτής: 2 δορυφόροι παράλληλα σε κάθε κανάλι 33.Πόση τάση παραπάνω δίνει στην έξοδο του ο παρακάτω ενισχυτής όταν δουλεύει σε bridge mode στα 8Ω σε σχέση με τα 4Ω; 5V 7V 9V 12V 34.Σύμφωνα με τα παρακάτω χαρακτηριστικά ενισχυτών Ποιά είναι η συχνοτική απόκριση; Πόσο είναι η συνολική αρμονική παραμόρφωση; Σε ποια στάθμη πικάρει το input του ενισχυτή; Σε ποια επίπεδα εμφανίζεται η συχνοτική παρεμβολή μεταξύ των καναλιών; Πόσο είναι το κέρδος τάσης; Ποιός είναι ο συντελεστής απόσβεσης με τυπική αντίσταση τα 4Ω; Ποιός είναι ο ρυθμός απόκρισης; [15KHz to 30KHz] , [<0.05%], [+22dBu] , [<-80dB] , [32dB] , [ >120], [28V/μs] [15KHz to 30KHz] , [<0.05%], [+22dBu] , [<-80dB] , [32dB] , [ >120], [28V/μs] [15KHz to 30KHz] , [<0.05%], [+22dBu], [<-66dB] , [36dB] , [ >240], [28V/μs] Έστω ότι έχω συνδέσει τα ηχεία μου σύμφωνα με το παρακάτω σχεδιάγραμμα και το κάθε ηχείο είναι 400 Wattrms στα 8 Ω. Τι ισχύς θα πρέπει να είναι ο ενισχυτής και στα πόσα Οhm θα δουλεύει; 2x800 Watt στα 8Ω 2x800 Watt στα 4Ω 2x1600 Watt στα 8Ω 2x1600 Watt στα 4Ω 36.Τι σύστημα ηχείων είναι το παρακάτω, τι σύνδεση έχει γίνει και πόσοι ενισχυτές θα χρειαστούν για 12 ηχεία; Είναι αυτοενισχυόμενα line array συνδεδεμένα σε stereo daisy chain και δεν χρειάζονται ενισχυτές Είναι αυτοενισχυόμενα line array συνδεδεμένα σε parallel daisy chain και δεν χρειάζονται ενισχυτές Είναι παθητικά line array συνδεδεμένα σε σειρά και θα χρειαστούν κανάλια ενισχυτών όσα και τα ηχεία Είναι παθητικά line array συνδεδεμένα παράλληλα και θα χρειαστούν 6 κανάλια ενισχυτών που να πέφτουν στα 4 Ohm 37.Πόσων δρόμων είναι το παρακάτω σύστημα; 2 3 4 8 Ποιές είναι οι βασικές λειτουργείες ενός D.I box Mετατρέπει το unbalanced σήμα σε balanced , το instrument και το line σήμα σε mic, μπορεί να διακόψει την γείωση με έναν διακόπτη και μας δίνει και ένα link στο input. Mετατρέπει το unbalanced σήμα σε balanced , το instrument σε line, και ενισχύει το σήμα. Ενισχύει το σήμα και ταυτόχρονα μειώνει το θόρυβο Μετατρέπει και διπλασιάζει το mic σήμα σε instrument ώστε να μπορεί να συνδεθεί ένα μουσικό όργανο παράλληλα στον ενισχυτή και την κοσνσόλα . Σύμφωνα με τα παρακάτω χαρακτηριστικά Πόση είναι η ευαισθησία; Πόσα Watt μπορεί να δέχεται το ηχείο σε συνεχή λειτουργία χωρίς να πάθει δομική ζημιά; Ποια η διασπορά ; Πόση η συνολική αρμονική παραμόρφωση από τα 150 Hz και πάνω; Ποια είναι η συχνοτική απόκριση; Ποια η τυπική του αντίσταση ; [97 dBSPL] , [650W] , [900 οριζόντια – 800κάθετα] , [<2%], [70 – 18000 Hz] [8 Οhm] [97 dBSPL] , [1200W] , [900 οριζόντια – 800κάθετα] , [<2%], [70 – 18000 Hz] [8 Οhm] [123 dBSPL] , [650W] , [800 οριζόντια – 900κάθετα] , [>2%], [150 – 20000 Hz] [8 Οhm] [123 dBSPL] , [1200W] , [+10 -300 @ 150 -20000 Hz] , [>2%], [150 – 20000 Hz] [11 Οhm ] Έχουμε δύο ηχεία 600W, με ευαισθησία 97dBSPL @2,83V/1m και το ένα ηχείο είναι στα 8Ω και το άλλο στα 4Ω. Εάν τα τροφοδοτήσουμε και τα δύο ηχεία 600W πόσα dBSPL θα παίζει το ηχείο με τα 8Ω και πόσα το ηχείο με τα 4Ω ; dBW=10log(WR/1W) Θα παίζουν και τα δύο 97dBSPL γιατί έχουν την ίδια ευαισθησία Ηχείο 8Ω -> 97 dBSPL Ηχείο 4Ω -> 100 dBSPL Ηχείο 8Ω -> 97 dBSPL Ηχείο 4Ω -> 94 dBSPL Ηχείο 8Ω -> 124,8 dBSPL Ηχείο 4Ω -> 121,8dBSPL Ηχείο 8Ω -> 121,8 dBSPL Ηχείο 4Ω -> 124,8dBSPL Πόσο συχνά λαμβάνει δείγματα ένας A/D που δουλεύει στα 44.1ΚHz; 1sec = 1.000ms =1.000.000 μs Κάθε 22,6 ms Κάθε 44,1 μs Κάθε 22,6 μs Κάθε 44,1 ms 42.Τι δυναμικό εύρος έχει ένα wav αρχείο με ανάλυση 88.2 Khz/24bit και πόσο θα γίνει εάν μετατραπεί στα 44.1KΗz/16bit; SQNR=20log(2Q) ανάλυση 88.2 Khz/24bit -> δυναμικό εύρος 24 dB μετατροπή σε 44.1Khz/16bit-> 16 δυναμικό εύρος dB ανάλυση 88.2 Khz/24bit -> δυναμικό εύρος 88.2 dB μετατροπή σε 44.1Khz/16bit-> δυναμικό εύρος 44.1 dB ανάλυση 88.2 Khz/24bit -> δυναμικό εύρος 144.4 dB μετατροπή σε 44.1Khz/16bit-> δυναμικό εύρος 96.3 dB 43.Τι θα συμβεί εάν γίνει resamlping από 192KHz σε 44.1ΚΗz; Θα αφαιρεθούν 44.100 δείγματα άνα δευτερόλεπτο και το αρχείο θα παίζει πιο γρήγορα σε ταχύτητα. Θα αφαιρεθούν 147.900 δείγματα ανα δευτερόλεπτο και ο ήχος θα παραμορφώσει. Θα αφαιρεθούν 147.900 δείγματα ανα δευτερόλεπτο και ο ήχος θα χάσει ανάλυση. δ. Τίποτα το αξιοσημείωτο το σήμα θα παραμείνει όπως ήταν στην αρχή 44.Τι θα συμβεί εάν γίνει μετατροπή ενός σήματος 44.1ΚΗz/24bit σε 44.1ΚΗz/16bit; SQNR=20log(2Q) Θα μειωθεί η ανάλυση του sample rate κατά 16 bit Θα μειωθεί το bit depth κατά 48 dB Θα εμφανισθεί κβαντικός θόρυβος στα -144,5 dBFS Θα εμφανισθεί κβαντικός θόρυβος στα -74dBFS 45.Ποιά στάδια ψηφιοποιήσης παρουσιάζονται στο παρακάτω σχέδιο; δειγματοληψία δειγματοληψία -> κβαντισμός κβαντισμός -> κωδικοποιήση Ποιά στάδια ψηφιοποιήσης παρουσιάζονται στο παρακάτω σχέδιο; δειγματοληψία δειγματοληψία -> κβαντισμός δειγματοληψία -> κβαντισμός ->κωδικοποίηση κβαντισμός -> κωδικοποίηση 47.Σύμφωνα με το θεώρημα Nyquist ποια είναι η συχνότητα αποκοπής στα 44.1KHz; Στα 20.5 Hz Στα 44.1 Hz Στα 22.050 Hz Στα 44.100 Hz 48.Ποιό από τα παρακάτω αναφέρεται στον ρυθμό μετάδοσης ενός ψηφιακού σήματος; Το Sample rate που μετριέται σε KHz/sec Το Bit depth που μετριέται σε bit/δείγμα Το Bit rate που μετριέται σε bit/sec Το dither που μετριέται σε dB/oct Τι είναι το jitter ; Jitter είναι τα λάθη χρονισμού κατά την κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση του ψηφιακού σήματος. Jitter είναι τα κβαντικά λάθη. Jitter είναι η υπερδειγματοληψία. Jitter είναι ένας μονότονος λευκός θόρυβος ο οποίος προστίθεται για να καλύψει τον κβαντικό θόρυβο Τι είναι το dither ; Dither είναι τα λάθη χρονισμού κατά την κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση του ψηφιακού σήματος Dither είναι τα κβαντικά λάθη Dither είναι η υπερδειγματοληψία. Dither είναι ένας μονότονος λευκός θόρυβος ο οποίος προστίθεται για να καλύψει τον κβαντικό θόρυβο